Bakning

Som ni kanske vet så gillar jag att baka. Blir tyvärr inte så ofta eftersom tiden inte räcker till. Men ibland på helgerna när jag får lite tid över tycker jag det är kul att svänga ihop några kakor:) Blir mest muffins och cupcakes jag bakar. Denna helgen var det lugnt eftersom Ludde hade opererats och jag inte skulle iväg någonstans, så därför passade jag på att baka lite:) Blev amerikanska chockladmuffins och cookies!
 
 
Dessa "locken" var inte helt enkla att göra. Sockerpastan och avtrycken till locken är köpa på Panduro. Form till att skära ut locken är köpt på Netto. Blev VÄLDIGT sött med sockerpastan även om jag försökte kavla ut den så tunt som möjligt. Så om man inte gillar när det är alltför sött rekommenderar jag att man skippar att använda sockerpasta.
 
 
La lite mjölkchockladbitar ovanpå vissa av muffinsen! Blev himla gott:)
 
 
Cookies med Marabouchocklad! Dessa blev också riktigt goda!
 
En annan anledning till att jag inte heller bakar så ofta är att jag nästan slänger allt jag bakat. "Hinner" inte äta upp det och sen blir det gammalt. Försöker frysa in lite ibland. Perfekt att ha vid oväntat besök:) Men det mesta av dessa kakor blev iaf uppätna i helgen när vi träffade farmor och farfar och familjen i Ystad.
 
Från onyttigt till nyttigt!
Ikväll blir det ett träningspass. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska satsa på att hoppa hopprep och styrketräna eller om det blir en joggingrunda i parken! Men lutar nog åt en joggingrunda. Börjar ju äntligen bli lite bättre väder - några plusgrader och sol! Och har man bara underställ på sig så ska jag nog inte frysa allt för mycket:)
 
 
Trevlig kväll på er!
 
Kramar
 
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0