Lugn helg

Denna helg har varit lugn för både mig och Micke – riktigt skönt! Längesen vi hade en lugn helg!

 

I fredags var jag ledig. Passade på att åka en sväng till Ystad för att träffa Jenny, Wille och Karin. Blev en sväng på stan och lunch på Snuggles. Åt deras goda pastasallad med kycklingJ Jag köpte en ljusrosa stickad tröja på H&M, örhängen och ett nagellack i färgen burgundy (min nya favoritfärg)! Jenny och Karin hittade också lite smått och gott.

 

 

Wille fikar:)

 

Efter en sväng i stan åkte Karin och jag en sväng till farmor och farfar för att se deras nya lägenhet. De flyttade för ca en vecka sen och nu börjar de äntligen få lite ordning. Inte så lätt att flytta när båda är över 80 år gamla så tur att mamma och pappa har kunnat fixa det mest till dem. Blev lite fika och prat med farmor och farfar innan vi åkte hem till Herrestad för att käka middag. Blev en mumsig kycklingrätt som mamma hade lagat. Efter detta körde jag hem till Trelleborg igen. Micke och jag avslutade kvällen med att kolla på film – What to expect.

 

 

 

 

Riktigt bra film! Bra skådisar och kul story! Den får 4/5 poäng av mig:)

 

I lördags storstädade jag och Micke. Det behövdes verkligen. Riktigt tråkigt att städa men så skönt när det äntligen är gjort. Nermina kom förbi en sväng på eftermiddagen. Hon, jag, Ludde och lilla Isabella var ute på en lång promenad i regnet. Skönt att komma ut en sväng och snacka lite skit även om det var riktigt trist väder. När vi kom hem bakade jag muffins och sen käkade jag och Micke en god middag ihop – blev fläskfilégryta med kantareller. I love kantareller! Så gott:)

 

I söndags gjorde jag julkort. Har fått en massa beställningar – bland annat från ett företag som ville köpa julkort till alla sina anställda (30 st)! Så jag har klippt och klistrat som tusan i helgen. Även en kund som brukar köpa mycket kort av mig har beställt en massa julkort. Har nästan slut på material hemma nu så jag får nog ta och beställa lite snart igen. Det är knappt så man hinner göra julkort och skicka till sina vänner och släktingar. Känns inte så kul att köpa enkronorsjulkort men i värsta fall får det bli det om jag inte hinner. Tycker ändå jag har varit ute i god tid och börjat med julkort men tiden går så himla fort. Helt galet! Micke och jag var även ute och gick en lång runda i söndags  med Ludde – vi var ute och gick i nästan två timmar! Riktigt härligt! När vi kom hem lagade vi flygande Jacob – blev gott!

 

 

 

Idag har jag jobbat som vanligt. Blev en timmes övertid också – brukar vara mycket att göra på måndagar. Ikväll är Micke iväg och jobbar extra. Jag tänkte passa på att laga vårrullar till mig själv eftersom Micke inte gillar det! Sen blir det en lång runda med Ludde:)

 

Hoppas alla har ”överlevt” veckans första arbetsdag! Nu är vi ett steg närmare helgen:)

 

Kram

Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0