Äntligen helg

Nu är det äntligen helg igen! Som jag har längtat!
 
Det har varit en tuff vecka - har haft huvudvärk varje dag, nästan alla dygnets vakna timmar. Känns inte alls bra. Allt man gör blir jobbigt när man har huvudvärk, det är svårt att koncentrera sig på jobbet, man känner sig trött och känner inte för att göra nåt - bara bädda ner sig i sängen och sova bort det onda. Men det går ju inte... Har jobbat på som vanligt ändå men nu när det är fredag känner jag mig riktigt mör. Har haft problem med huvudvärk sen lång tid tillbaka och i perioder är det värre. Nu har jag en jobbig period igen. Har bestämt mig för att gå och kolla min syn så huvudvärken inte har något med dålig syn att göra. Sist jag kollade synen så hade de inget att anmärka på men det kan ju ha ändrats till sist. Förra hösten var jag hemma från jobbet mycket på grund av huvudvärk och var då hos läkare och fick remiss för utredning och en massa piller. Pillerna hjälpte inte och utredningen visade att allt var ok. Så jag la ner det för ett tag och tog bara Panodil, Ipren och andra receptfria värktabletter när jag fick ont. Gillar egentligen inte att ta en massa tabletter så ibland struntar jag helt enkelt i det. Tyvär hjälper inte tabletterna så mycket så nu har jag bestämt mig för att ta tag i detta igen. Börjar som sagt med en synundersökning så får vi se vad som händer sen.
 
Nog om min tråkiga huvudvärk! Nu är det ju äntligen fredag! Ikväll blir det god middag med älsklingen - lövbiff, pommes och Jensens sås! Mums! Efter det ska vi kolla på den nya Johan Falk filmen - de 107 patrioterna.
 
 
Enligt recension jag hörde på radion igår ska filmen vara bra:)
 
På lördag ska jag gå och fotografera mig. Måste förnya mitt körkort. Inte klokt att det har gått tio år sedan man tog körkort. Man börjar ju få åldersnoja. Jag vill behålla det gamla fotot på körkortet som jag tog när jag var 18 haha... Man kommer ju se betydligt äldre ut på detta kortet.. Inte kul.. Hatar dessutom att gå och fotografera mig hos fotograf - tycker man ser så stel ut bilderna. Inte så avslappnat som när man tar bilder hemma.
 
På lördag kväll har vi tänkt gå och se Hypnotisören på bio!
 
 
Ska bli riktigt kul! Inte så ofta man går på bio. Jag har dessutom läst boken och tyckte den var grymt bra så ska bli spännande att se om filmen lever upp till mina förväntningar. Det brukar ju vara så att boken oftast är bättre än filmen.
 
Söndag har vi inte något planerat. Kanske blir lite fix hemma och en joggingrunda. Jag behöver göra fler julkort så det blir lite klippa och klistra också.
 
Hoppas alla får en bra helg!
 
Kram
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0