Oslo och Köpenhamn

I söndags åkte jag och darling iväg på kryssning till Oslo. Båten gick från Köpenhamn på söndag eftermiddag och sen var vi framme i Oslo på måndag förmiddag. Vädret var inte det bästa i Oslo, snöblandat regn och lite blåsigt. Men annars kan man inte klaga! Fick lite shoppat i Oslo och åt en god lunch på Jensens. Det var första gången Micke var i Oslo och tredje för mig. Det bästa med resan är när man åker längs Oslofjorden. Supermysiga hus och sommarstugor på båda sidor om båten. Synd bara att Micke inte kunde få se det när det var sol och lite bättre väder. Var ganska disigt när vi åkte in till Oslo och när vi åkte hem på måndag kväll hade det nästan hunnit bli mörkt. Vi var framme i Köpenhamn igen på tisdag förmiddag. Blev en sväng på Ströget och varm chocklad och latte framåt eftermiddagen. Vädret kan man verkligen inte klaga på - strålande solsken. Egentligen kan man inte klaga på någonting med resan - förutom vädret i Oslo. Det var verkligen skönt att få en minisemester ihop med Micke och bara ha tid till varandra. Både frukust- och middagsbuffén på båten var god. Blev även lite taxfreeshoppning, god dricka och underhållning på båten. Rekommenderar er verkligen att ta en minikryssning till Oslo. Slänger upp lite bilder här från resan sen när jag får tid.
 
Ikväll blir det en joggingrunda med Micke och sen får jag väl ta itu med all min stryktvätt.
Imorgon blir det en sväng till Ystad för att äta middag hos mamma och pappa och klippa mig.
Vad som händer i helgen är inte spikat än...
 
Kram
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0