Boktips

Idag ska jag bjuda på ett boktips!

 

Jag har precis läst färdigt en av de bästa böckerna någonsin (enligt mig själv då…)


Hypnotisören 


Boken heter Hypnotisören och är skriven av Lars Kepler (pseudonym för Alexandra Coelho Ahndoril och Alexander Ahndoril).

Boken är oerhört välskriven och tar hela tiden nya oväntade vändningar. Den är dessutom väldigt spännande vilket att den är svår att lägga ifrån sig.

Läs beskrivningen av boken nedan som är hämtad från bokens baksida…

Jag rekommenderar denna bok till ALLA och tror nog även personer som inte gillar att läsa kan tycka om denna bok!

Hypnotisören får +++++ av mig!

Jag kommer lätt att läsa Paganinikontraktet och Eldvittnet som är uppföljare till denna bok!

 

 

 

I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför Stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen.

Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommissarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten av att hitta henne innan mördaren gör det.

Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet.

Därmed bryter Erik Maria Bark sitt gamla löfte att aldrig mer hypnotisera och en skrämmande kedja av händelser tar obevekligt sin början.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0