100529

Hej Hej!

Dags för lite uppdatering...

I söndags åkte jag och Danne iväg till Köpenhamn för att fira min födelsedag. Runt kl. 14.00 var vi framme i Köpenhamn och checkade in på ett fint hotell som låg en liten bit från Tivoli. Efter mycket letande hittade vi sedan en buss som gick till Zoo. Var kul att gå därinne och ta det lugnt och kolla på djuren. Det ända som jag tyckte var tråkigt var att djuren hade så lite utrymme, blev nästan ledsen när man såg det. Djuren såg visserligen ut att må bra, men deras liv kan inte vara alltför intressant på den lilla yta som de bor. De djur jag tyckte var sötast och roligast var pingvinerna.



Supersöta!



Denna lilla filuren var också tuff. Minns inte vad djuret hette.



En säl som Danne tyckte jag var lik... Inte så snälllt...

Efter besöket på Zoo åkte vi tillbaka till hotellet och gjorde oss iordning för kvällens middag på Jensens. Till förrätt blev det en jättegod salladsbuffé. Till huvudrätt åt jag grillad kyckling som också var gott. Någon efterrätt orkade man inte, var proppmätta. Efter middagen gick vi vidare till Tivoli, var fint att gå där på kvällen. Tyvärr har jag inte bilder från vara sig middagen eller Tivoli eftersom jag glömt ladda batteriet till kameran, lite trist.

På måndagen, när jag fyllde år, åt vi en god frukostbuffé på hotellet. Eftersom det var röd dag i Danmark var inga affärer öppna, men vi gick ändå en sväng på Ströget. Vi åkte tillbaka till Sverige lite senare på eftermiddagen.

När vi var framme i Malmö gick vi en sväng på stan. (Kände att jag behövde shoppa å göra av med lite pengar haha). Köpte en kjol och en söt timer.



Sötare timer får man leta efter:)

Efter den lilla shoppingrundan i Malmö åkte vi hem till mina föräldrar. Mamma bjöd på en god halloncheesecake!



Riktigt gott!

Fick även ett par presenter av mina syskon.



Presentkort från min bror på en däckfirma. Är verkligen dags att byta däck på bilen, så nu satte han press på mig genom att ge mig ett presentkort. Perfekt! Tack Danne!



Halsband från syrran som jag själv valt. Står Carpe diem på halsbandet. Från Pearls for girls. Tack Karin!

Presenten från mamma och pappa får jag imorn när jag ska ha lite fest för familj och släktingar.

Har jobbat tisdag, onsdag och fredag denna veckan. Hade väldigt mkt att göra på jobbet i tisdags eftersom jag varit ledig ett par dagar. Onsdagen och torsdagen var ganska lugna. Var ledig igår med (fredag). Så det blev en kort vecka för mig.

Passade på att träffa Linda, Zavannah och Karin igår när jag var ledig. Vi gick en runda i Ystad, shoppade och tog en god fika på Snuggles. Hade en massa presenter att köpa, hittade allt jag hade tänkt mig. Köpte morsdagpresent till mamma, studentpresent till Dannes kusin, doppresenter till Zavannah och 6-månaders presenter till Olivia! Köpte även en liten present till mig och Danne.



Söta små tallrikar som ser ut som muffinsformar. Går att ha i ugnen och baka muffins, kladdkaka, potatisgratäng och annat i. Är även perfekta som tacoskålar eller till att ha sallad i som en liten förrätt! Tycker de är supersöta! Köpta på Levande Hem.

Åkte hem en sväng till förändrarna sen på eftermiddagen. Blev en fika tillsammans med min morbror, kusin Kasper och resten av familjen. Sen spelade vi little big planet, riktigt roligt!

Kvällen tillbringades framför tvn med Ludde och Danne.

Idag är det städning som gäller. Ska ha lite fest för släkten här imorn, så får se till att ha fint här när de kommer:)

Hoppas ni får en bra helg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0