100502

Hej allihop!

Har verkligen haft en superbra helg!

I fredags fick jag reda på att jag får fast jobb på förlossningen i Lund. Känns så himla skönt att äntligen ha fått ett fast jobb. Det betyder väldigt mycket för mig! Detta firades naturligtvis på kvällen. Danne och jag åt en god middag och drack champagne till. Senare på kvällen kom Linda, L-H, lilla Zavannah, Jimmy och Henrik. Vi spelade RappaKalja, spelet bjöd på en hel del goda skratt:) Blev en supertrevlig kväll! Och Ludde var verkligen duktig hela kvälllen, han skötte sig exemplariskt:) Skällde knappt när gästerna kom. Har har verkligen skärpt sig med sitt skällande, känns skönt! Min duktiga lille plutt!

I lördags var jag på tjejmiddag hos Helena. Var jättetrevligt. Vi åt god mat och pratade en massa. Var verkligen kul att träffa tjejerna, var längesen. Killarna var ute och firade att Koffe blivit pappa. Så vi tjejer får väl också ut och fira Helena snart att hon blivit mamma! Lille Albin hade verkligen växt sedan jag träffade honom sist, blivit stor kille! Han var så snäll och gullig hela kvällen:)

Idag har Danne och jag hälsat på farmor och farfar. De blev jätteglada att vi kom och hälsade på. Blev bjudna på en god fika och pratade en massa. Alltid lika roligt att träffa farmor och farfar, är så glad över att de fortfarande mår bra och klarar sig själva. Ludde var naturligtvis också med och fjäskade in sig hos farmor och fick en massa goda pålägg. Svårt att motstå Luddes söta ögon;) Senare på eftermiddagen åkte vi ut en sväng till mina föräldrar och hälsade på och lämnade Ludde. Känns alltid så tråkigt att lämna honom, men vet att han har det jättebra där. Hade varit hemskt att lämna honom hemma själv här på dagarna, då hade han fått vara själv i nästan 11 timmar. Är hemskt om jag skulle lämnat honom så länge. Jag låter han max vara hemma i 5-6 timmar själv eftersom han är så sällskapssjuk och hatar att vara själv.

Nu ikväll har Danne och jag grillat egna hamburgare. Till det hade vi grillad majs och massa goda tillbehör. Är skönt att det börjar bli varmare ute så man kan grilla och äta ut. Resten av kvällen kommer bli ganska lugn, blir nog lite tv-tittande. Imorgon blir det jobb igen.

Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0