091120

Har fått gjort gastroskopi idag....

Har varit orolig som tusan för det, men allt gick verkligen jättebra. Hade nog skrämt upp mig själv med att läsa en massa historier på nätet om folk som fått gjort gastroskopier som inte hade gått så bra.

Blev först bedövad i halsen med nån typ av spray. Sen fick jag även lugnande. Några minuter efter att jag fick lugnande minns jag inget annat än att jag klöktes några gången. Sedan är allt svart. Jag kommer inte ihåg någonting. Hade i alla fall tydligen varit vaken under hela undersökningen och även efteråt. Var till och med väldigt pigg efteråt, vilket sköterskan tyckte var kontstigt, de flesta som fått lugnande brukade tydligen somna efter undersökningen.

Läkaren kom efter ett tag och meddelade att allt såg bra ut i magen, vilket kändes skönt. Det ända som hon såg var nåt typ av bråck högt upp i magen, men det var inget konstigt att unga människor hade detta, och speciellt inte om man tränade. Så det var helt ofarligt.  Men samtidigt ville jag ju veta vad som var felet och varför jag har ont i magen så ofta. Men skönt i alla fall att hon inte hittade något allvarligt.

Ska få en tid hemskickad för att göra ett ultraljud av magen. Får se om de hittar något där.

Nu ska jag bara koppla av resten av fredagen. Känner mig så sjukt glad att jag klarade detta!

Massa kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0