090519

Idag hade jag lite tur i oturen..  Var och beställde smörgåstårtor i Sjöbo idag. När jag kommer tillbaka till bilen hittar jag inte mina bilnycklar i väskan. Inte så bra. Jag kikar in i bilen och ser att nycklarna har trillat av väskan och ligger på golvet. Ludde satt kvar i bilen medan jag var inne och beställde tårtorna, så jag hade rutorna lite nervevade som tur var. Så tur att jag inte har tjocka armar för då hade jag aldrig kunnat nå in med armen genom fönsterrutan och veva ner den lite till så att jag nådde nycklarna på golvet... Mina föräldrar har extranycklar till bilen, men tror inte att de hade varit så sugna på att köra från Ystad till Sjöbo bara för jag har klantat mig.. Som tur var så löste det ju sig till sist i alla fall.. Men hade jag inte haft Ludde med mig så att rutorna var nervevade hade jag fått ringa till min stackars mamma som hade fått komma och öppna bilen till mig...

Åkte hem till mina föräldrar en sväng sen i eftermiddag. Åt god rabarberkaka till fika. Sååå mumsigt:) Efter fikan begav sig jag och min bror och min lille kusin Kasper in till stan för att handla en massa saker till min fest. Blev alltifrån ballonger och serpentiner till chips och godis. Men skönt att ha fått det mesta handlat i alla fall.

Åt middag hos mina föräldrar sen efter utflykten i stan. Mamma hade gjort en god kasslergryta som vi hade ris till. Mammas mat är bäst!

Kvällen spenderade jag, min bror och min kusin till att förbereda efterrätten till min fest. (som än så länge är hemlig) Det vi hann fixa blev jättebra! Får hoppas att alla kommer tycka att det är gott :)

Nu har jag precis kommit till min lägenhet i Ystad... Ska läsa lite och sen sova..

Kramisar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0