090511

Lite update.....

Tidigt i fredags morse åkte Danne och jag till Göteborg. Jag sov nästan hela vägen upp, så Danne tyckte det var lite tråkigt. Men jag var trött som tusan...

Vi var framme i Göteborg vid halv 10. Danne lämnade av mig i Nordstan sen körde han iväg till sitt möte en bit utanför Göteborg. Jag började dagen i Göteborg med en god räkmacka och the. Gott, men man blev mätt som en plätt efteråt.

Spenderade sedan resten av förmiddagen i Nordstan. Blev lite shopping....



 Söt tunika från Rut m.fl.


Gullig kjol från Rut m.fl.

Jag köpte även leggings och 3 par trosor på Gina Tricot. Blev ett linne, trosor, bh och strumpor på H&M också.

När Danne kom tillbaka från mötet käkade vi lite lunch ihop. Danne shoppade också en del, ett par gympisar, 2 tröjor, en slips och solbrillor...



Här är en av tröjorna som sweetie köpte. "Tramströja" som vi kallar det, från JC.
Han öppnar även det goda vinet som vi drack sen på hotellet.

Efter shoppingen begav vi oss till vårt hotell, Grand Hotel Opera, som vi även bodde på förra gången vi var i Göteborg. Var ett litet mysigt och fint rum vi fick där. Hotellet ligger perfekt, precis bredvid Nordstan, så bättre kan det inte bli. Vi drack lite gott vin på hotellet innan vi begav oss ner i stan för att leta efter nånstans att käka. Till slut bestämde vi oss för Jensens. Vi slog på stort och beställde varsin 3-rättersmeny. Jag åt tacochips med massa goda såser till förrätt. Till huvudrätt åt jag en god burgare me pommes och en god sås. Till efterrätt blev det sorbet och chockladmousse. Var jättemumsigt alltihop. Älsklingen åt en räkcoctail till förrätt, sen kycklingspett till efterrätt och sen samma efterrätt som mig. Var ju ganska så mätta när vi gick därifrån... Efter middagen gick vi en lång runda längs Avenyn, var jättebra väder, så det var perfekt. Kvällen avslutade vi på hotellet med en film...

Dagen efter åt vi en god frukostbuffé på hotellet innan vi åkte vidare mot Ullared. Tyvärr var Ullared en riktig flopp denna gången. Där fanns nästan inget roligt alls, så det blev inte mycket som vi köpte. Lär dröja innan jag åker dit igen, blev verkligen besviken...

På kvällen körde vi ner en sväng till Ystad och hälsade på min familj och kollade på crusingen. Alltid roligt att kolla på alla bilar och folk som är där.

Igår fixade vi lite i trädgården här hemma. Danne klippte gräs och jag rensade i rabatterna. Blev fint som tusan! På kvällen grillade vi kyckling och åt rotfrukter som vi haft i ugnen. Blev jättegott. Var skönt att bara vara hemma och ta det lugnt.

Idag har jag varit inne i Malmö i några timmar. Madde och jag träffades på skolan och jobbade med vårt examensarbete. Nu är det inte mycket kvar på arbetet, bara sammanfattning och abstract. Sen lite finputsning och ändringar här och där. Ska bli skönt att lägga det bakom sig sen.

Eftermiddagen har jag spenderat i rabatterna, fy bubblan vad här är mycket ogräs. Känns som att precis när man dragit upp det så kommer där nytt igen. Ganska så drygt...

Nu kommer älskling snart hem från jobbet. Ska göra egna hamburgare och grilla och sen ha pommes till det. Blir säkert mumsigt...

Blev visst en väldigt lång blogg idag, så nu har ni haft att läsa.. haha....

Hoppas ni får en bra kväll allihop!

Kram på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0