Världens gladaste hund!

Idag när jag hämtade Ludde på Djursjukhuset var han verkligen världens gladaste hund! Han var helt tokig. Han skällde, hoppade rundor, viftade på svansen, slickade mig i ansiktet och ville hela tiden upp till mig. Så härligt det var att se han så glad! Gud vad jag har saknat min lilla plutt ♥

Veterinären berättade att de hade röntgat Ludde och tagit prover på han. Proverna såg bra ut, det var dock ett par värden som var lite för höga respektive låga, men det sa hon kunde bero på att han hade varit sjuk. Jag fick i alla fall reda på att han hade fått en infektion mag- tarmkanalen. På Djursjukhuset hade de även röntgat Ludde och gett honom dropp och medicin. Vi fick även utskrivet ett recept på en medicin som jag hämtade i eftermiddags, så den medicinen ska han få nu i sex dagar.

Nu de två första dagarna efter hemgången ska Ludde bara äta ris, kokt torsk och kyckling. Men jag skippar nog kycklingen, man har ju blivit nojig av det här med alla glasbitar.. Och en glasbit in magen hade ju inte direkt varit en höjdare för Ludde. Efter dessa två dagarna ska Ludde få äta en speciell dietmat för magen i ungefär en vecka. Efter det ska jag sucessivt börja blanda i hans vanliga mat igen. Så nu är det bara att hoppas på det bästa att Ludde blir frisk!

Jag och Ludde har legat och myst i soffan nästan hela kvällen. Har varit så skönt att få han han hemma igen. Dessa dagar han har varit borta har jag haft ont i magen och tänkt på han så gott som hela tiden. Det har verkligen varit jobbigt. Kan tänka mig att det måste kännas jätteskönt för Ludde att vara hemma igen med oss som han känner!

Det var en väldans tur att jag har Ludde försäkrad i alla fall. Alltihop gick på ca 9300 kr. Som tur var täckte min försäkring en stor del av kostnaderna, så slutsumman blev ungefär 3200 kr. Inte så falrigt mot vad det egentligen skulle ha kostat... Så nu försvanna alla skattepengarna jag ska få tillbaka till sommaren. Men jag kan inte tänka mig något bättre att lägga pengarna på än att Ludde skulle få bli frisk!

Imorgon ska jag bara ta det lugnt med lilla Ludde. Gå lite korta promenader och mysa med han. Sen får han äta tråkig torsk och torrt ris hela dagen imorn också.. Men om ett par veckor ska han förhoppningsvis kunna äta sin vanliga mat igen.

Hoppas att ni har haft en bra dag och en trevlig kväll ♥

Kramar från mig och Ludde ♥


Kommentarer
Postat av: Helena

Så skönt att få hem grabben igen, jag kan se er två ligga och mysa i soffan så mysigt. :) så glad för er skull att han är hemma igen. Kramar

2009-04-01 @ 09:34:06
URL: http://lantligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0