Djursjukhuset...

Igårkväll bestämde jag mig för att köra till djursjukhuset i Malmö med Ludde. Jag ringde först och rådfrågade en som arbetade vid djursjukhuset och hon tyckte att jag skulle komma in med Ludde. Jag ringde min bror, så han följde med mig in. Ludde blev undersökt av en veterinär. Han var jätteduktig under hela undersökningen! Veterinären tyckte det var bäst att lägga in Ludde så han fick vila in mage. Han skulle få någon medicin mot magen och även få dropp eftersom han har förlorat mycket vätska. Det var nog bland det svåraste jag någonsin har gjort att lämna Ludde själv med människor som han inte känner. Men jag vet ju att de tar hand om honom och gör ett bra jobb. Men jag kan erkänna att jag satt och grät nästan hela kvällen igår. Tyckte så synd om han. Hoppas verkligen att det går bra för han. De har telefontid på vårdavdelningen där han är mellan 13.00 och 13.30 idag, så då ska jag ringa och fråga hur det är med han. Hoppas verkligen att allt har gått bra. Jag önskar verkligen att jag får ta hem han idag, men det är naturligtvis lika bra att han stannar kvar där till han är helt frisk. De sa att det kunda ta ungefär 1-2 dagar innan jag fick hem han igen. Min stackars lilla plutt, hoppas verkligen att han blir frisk snart ♥

Tur att jag har Ludde försäkrad i alla fall nu när han har blivit inlagd och alla. Bara veterinärbesöket igår, som tog ca 10 minuter, kostade 1725 kr. Galet pris, men det var eftersom det var söndag och det var jour för veterinären som jobbade där. Jag tror att självrisken ligger någonstans mellan 1500-2000 kr, sen får jag betala 20% av vad det kostar däröver. Men det är ändå inte så farligt jämfört vad det hade kostat om jag inte hade haft någon försäkring. Det hade nog blivit en hel del tusenlappar. Men det spelar egentligen ingen roll vad det hade kostat, bara min lilla Ludde blir frisk.

Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att allt har gått bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0