Arg!

Fan vad jag är arg. Blir så irriterad när folk inte kan ha sina hundar kopplade, speciellt inne i stan. Idag när jag var ute med Ludde sprang en hund rakt fram emot oss och började skälla och bita efter Ludde. Till slut fick jag upp Ludde i famnen, men blev själv biten i tummen, gjorde inte så ont, men blev ett sår och en blå nagel. Ägaren till hunden bara stod som ett frågetecken och verkade inte bry sig alls medan hans hund hoppade omkring och försökte bita Ludde. Jag ropade och frågade om det var hans hund, och då började han äntligen gå fram emot oss. Var ju verkligen på tiden. När han kom fram till oss fick jag höra världens dummaste kommentar "Jag trodde de var kompisar". Jävla idiot! Nä, de är inte kompisar sa jag. Sa även till han att kunde ha sin hund kopplad i fortsättningen. Men det verkade inte gå in, han verkade inte bry sig om vad jag sa. Han bad inte ens om ursäkt för vad som hade hänt.

Det är inte konstigt att Ludde alltid är så försiktig och är på sin vakt när han träffar andra hundar. Det är inte första gången detta har hänt. Det är många gånger som hundar har sprungit fram till Ludde och försökt bita han. Det är ren tur att han är så liten så jag har hunnit få upp honom i famnen de gånger som det har hänt. Men spelar tydligen ingen roll var man går ut med Ludde, om det är på landet eller i stan, alltid är det någon hund som är lös och ska ge sig på Ludde. Det är inte hundarnas fel, utan ägarnas. Har man ingen koll på sin hund ska man inte låta den springa lös. Är verkligen trött på detta nu. Jag ska väl kunna gå ut och gå med Ludde utan att hela tiden vara rädd för att nåt ska hända. Hoppas verkligen att jag och Ludde ska slippa att något sånt här händer igen. Tycker så synd om Ludde. Ren tur att han har klarat sig och inte blivit biten nån gång. Ska gå och mysa med han i soffan nu...




Älskar dej min lilla plutt!

Kommentarer
Postat av: Anna

En del folk skulle inte ha hundar eller djur överhuvudtaget. Det finns en del som man skulle vilja ge en smäll på käften eller två för att dom inte kan hålla koll på sina djur. När jag e ute med molly så har jag alltid henne lös, men kommer det andra hundar så håller jag henne tills dom försvunnit eller så kopplar jag henne. Men det går nog inte in i huvudet på en del folk. Hoppas allt är bättre nu. Kram

2009-02-19 @ 16:58:27
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller med...det finns många idioter till hundägare. Ibland så kan de - efter att deras lösa hund sprungit fram emot mig och mina hundar - säga saker som "Men han är så snäll, han vill bara leka!". Jaha, men tänk om inte mina hundar är snälla då? För en osäker hund, som en av mina är, så är det en jättehotfull situation när en främmande hund kommer springande rakt emot hans flock. Så även om hunden är "snäll" ska man inte låta den springa lös hursomhelst. Och verkligen inte om hunden inte är snäll! Hoppas att Ludde mår bättre nu (och din tumme!). Tur att du kan lyfta upp honom i alla fall, det är värre med 75-kilos Svante...:)

2009-02-19 @ 19:08:20
URL: http://www.worldofjenny.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag håller med...det finns många idioter till hundägare. Ibland så kan de - efter att deras lösa hund sprungit fram emot mig och mina hundar - säga saker som "Men han är så snäll, han vill bara leka!". Jaha, men tänk om inte mina hundar är snälla då? För en osäker hund, som en av mina är, så är det en jättehotfull situation när en främmande hund kommer springande rakt emot hans flock. Så även om hunden är "snäll" ska man inte låta den springa lös hursomhelst. Och verkligen inte om hunden inte är snäll! Hoppas att Ludde mår bättre nu (och din tumme!). Tur att du kan lyfta upp honom i alla fall, det är värre med 75-kilos Svante...:)

2009-02-19 @ 19:09:21
URL: http://www.worldofjenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0